Han gör en bussförarens jobb minst lika bara med nuvarande kompetens och utbildning

Ja idag ska jag behandla ett av de största felen med huvudstad, detta är ett trafikepos i ett stycke, jag skall behandla innerstadsbussar eller som de mer kan förklaras som betongsuggor i trafiken.
Så jag jobbar just nu som vattenmätare avläsare i stan och kör bil eller psyklar i stan hela dagarna och jag kan säga att jag helhjärtat sörjde när busstrejken var över, seriöst vad e meningen märkte inte folk att det var flyt i trafiken inga psyklister blev klämda mot kantsten. Kan inte riktigt se var deras nytta är häller jag åker T.ex. kommunalt till jobbet och runt om i stan efter jobbet och märkte inte ens att det var busstrejk när man skulle åka runt inte överfullt i t-banne systemet eller svårt att komma till olika ställen. De enda som möjligen kan va glada för busstrafiken är de som är i min farmors ålder dvs. +85 och hävdar men hårt att man blir pistolrånad eller nertrampad i t-banan, så jag är av uppfattningen att man skall lägga ner alla bussar i innerstaden bygga ut spårvagnsnätet i stan (60-tal 4-ever) och bara ha stombusslinjerna kvar vilket gör att alla bussar som går till sjukhus, och Värmdö/Vaxholm och annat liknade blir kvar dvs. där åldringar vistas så dom kommer inte ens märka att bussarna är slopade bara dom kan åka från Karolinska till SÖS och fika för att sedan lullavidare till NK och titta på kaffebönor. Ja ok de som då blir lidande är de som är handikappade och inte kan komma in i en spårvagn men de har ju i regel ledsagare eller permobil så dom lär inte direkt bli tötta av att gå folk mår bra av och vara ute.
Ur trafikhänseende då, jo bussarna som ska till att Rakel 98 för och stanna vid varannan hållplats där ännu EN åldring ska på (var åldring tar 10 min innan man kan köra virade 30 m) skapar ju så fin trafikrytm när man måste bromsa-gasa bromsa-gasa hela tiden och det är ju även ytterst miljövänligt med ryckig het i trafiken och stillastående köer som dessa bussar skapar. Sedan har ju trafikplanerarna tänkt till väldigt bra på vilka gator man ska köra på som det ser ut idag är väl en ledbuss i Gamla Stan nästa hit i SL's framsynta tänkande för bra servis och smidiga sätt att resa *vadå går inte vår 5 meter höga och 4 breda buss in i alla gränder i Gamla Stan hmm konstigt det hade vi inte räknat med* MEN JIPPI det ses över allt i stan hur bussarna knappt kan svänga in på gator och när de gör det täcker de hela korsningen BRA! Sedan har man ju det där med hänsyn hos förarna STÖRST GÅR FÖRST det vet väl alla eller var det kanske så att trafikreglerna gå före sura bussförares sätt att trängas i trafiken? iaf förarna tränger sig in i köer, håller inte fil utan måste ligga mellan två filer konstant samt ser till att allmänt dålig uppsikt och dassig körteknik verkar vara en yrkestalang som in övas från start.
Sedan det där med trängsel i stan 1 led buss är lika lång som 6 bilar kan det skapa trängsel eller kan bussfilerna som oftast är tomma skapa det nej det är ju inte givet att fler filer och mer plats för vanliga bilister och RIKTIG yrkestrafik minskar trängsel det vår ju konstigt inte sant? Ett annat fint inslag i trafiken är ju de bussar som bogseras dagligen i stan LÄNGE LEVE DRIFTSÄKERHETEN för stillastående gigantiska objekt i lyftkrans storlek mitt i trafiken hindrar ju inte framkomligheten det är ju en myt.
Nej tacka vet jag tvärbana och t-bana som inte stör alls i trafiken och är driftsäkra så när som att de jämt är försenade och ställer in turer (fast det för bussarna med de kommer fan inte en i tid till första hållplatsen på en linje när de står parkerade vid den fast ja just det glömde serierna i expressen är ju viktigare än 20 st frysande resenärer som vill på bussen en snöig januari morgon)
Men på det hela tagen t-banan är snabbare och mer användbar vänlig och tar mer hänsyn till rådande trafiksituation i staden. Bort med bussar i stort sätt och bort med trängserskatten, dock ger det 2 nackdelar 1 man kan inte råa sig åt bussförares snedsteg i trafiken, 2 man vågar inte gå ute på stan med tanke på alla nya hemlösa som kommer bil när man kickar förarna från sina varma fina stora dåligt luftkonditionerade bussar men det är jag fan benägen att offra för ett gynnsammare Stockholm för bilister

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar